چگونه یک کافی شاپ موفق داشته باشیم؟

چگونه یک کافی شاپ موفق داشته باشیم؟

برای داشتن یک کافی شاپ موفق، چند پرسش مهم برای شما مطرح می‌کنیم تا به این موضوع برسیم که چگونه یک کافی شاپ موفق داشته باشیم؟

اگر خودتان به جای مشتری باشید:

ترجیح می‌دهید برای یک نوشیدنی به کجا بروید؟ چه جایی را انتخاب می‌کنید؟ معیار انتخاب شما چیست؟

چه چیز از کافه‌ای که برای رفتن انتخاب کرده‌اید نظر شما را جلب کرده است؟

کافی شاپ ها به منزله فضاهای نجات دهنده‌ای می‌مانند که افراد هر وقت بخواهند می‌توانند به آن‌ها مراجعه کنند، با دوستانشان ملاقات کنند، قهوه‌ای بخورند، کتابی بخوانند یا یادداشت‌های روزانه‌شان را بنویسند.

اما تنها کیفیت غذا و پذیرایی یک کافی شاپ باعث نمی‌شود تا آن جا برای افراد تبدیل به پاتوق‌های همیشگی شود.

گاهی یک طراحی خاص، یک المان، یک ایده، یک خلاقیت باعث می‌شود تا همیشه یک کافی، شاپ را در اوج موفقیت نگاه دارد.

قطعاً در اولین قدم قبل از شروع به تأسیس یک کافی شاپ باید یک برنامه ریزی دقیق داشته باشید. در زیر به نکاتی می‌پردازیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید یک کافی شاپ پر سود و موفق تأسیس کنید.

 

چیدمان و دکوراسیون

حتماً در چیدمان عناصر از قدرت رنگ‌ها غافل نشوید تا بهترین اثر را بر سلامتی، شادی، موفقیت، هماهنگی و به‌طور کلی انرژی مثبت داشته باشد.

اگر از نعمت پنجره‌های بزرگی که رو به خیابانی زیبا و پر از درخت باز می‌شوند در فضای کافی شاپ تان بهره مند هستید پس آن را از دست ندهید، پشت آن را نیمکتی چوبی و زیبا تزیین کنید و مطمئن باشید تا در روزهای برفی و بارانی آن نیکمت طرفداران زیادی را به خود جلب خواهد کرد.

نهایت تلاش را برای راحتی مشتریانتان به خرج دهید.

برای نشیمن‌های صندلی‌ها و مبلمان کافی شاپ تان سعی کنید کوسن‌ها یا بالشتک‌هایی کوچک درست کنید تا مشتریانتان راحتی بیشتری داشته باشند، مطمئن باشید با این کار مشتریانتان زمان بیشتری را در کافی شاپ شما صرف می‌کنند بدون آن که خسته شوند.

چند بازی فکری دونفره و یا چند نفره، و چند جلد کتاب خوب و کم حجم را در معرض دید بگذارید. باعث می‌شود هر کسی که به فضایی برای استراحت و تمدد اعصاب احتیاج دارد به یاد شما بیافتد.

اگر می‌توانید یک یا دو پریز برق برای هر میز تعبیه کنید تا بتوان از آن برای شارژ موبایل یا لپتاپ استفاده کرد. داشتن چند شارژر زاپاس که بیشتر مدلهای گوشی را ساپورت کند نیز بسیار مفید است.

یکی از جذابیت‌های کافه پخش موسیقی است. موسیقی کافه باید لایت و دلنشین و آرام باشد تا ذهن از شنیدن آن خسته نشود.

 

رایحه مطبوع قهوه تازه دم

در یک کافی شاپ خوب باید عطر و رایحه قهوه اولین چیزی باشد که در بدو ورود به استقبال مشتری می‌آید.

در ضمن یکی از دلایلی که دکوراسیون داخلی بیشتر کافی شاپ ها را از چوب می‌سازند این است که بوی قهوه را به خوبی در خود نگه می‌دارد.

 

کیفیت

عوامل زیادی در کیفیت قهوه‌های شما اثرگذارند. از دانه‌های قهوه‌ای که تهیه می‌کنید تا دستگاه‌های قهوه ساز. چه یک قهوه درست می‌کنید یا یک شیک شکلاتی یا یک آبمیوه حتماً به کیفیت آن دقت کنید.

اگر کیفیت مواد اولیه شما خوب نباشد احتمالاً مشتری را از دست می‌دهید. شرکت (لترا) بهترین و متنوع‌ترین پودرهای بستنی، شربت، کافی، کاپوچینو و هات چاکلت را در اختیار مجموعه کافی شاپ شما قرار خواهد داد.

 

کیفیت منو

منو کافه شما معرف شما هستند. قبل از هر چیز از آنها مراقبت کنید و تمیز نگهشان دارید.

حداقل هر چندماه یک بار آن را دوباره طراحی کرده و هم خوردنی‌های جدید به آن اضافه کنید و هم قیمت‌ها را چک کنید.

با طراحی جدید هر چند وقت یک بار مشتریان ثابتتان را سوپرایز می‌کنید. از قرار دادن توضیح مختصری درباره هر خوراکی و نوشیدنی غافل نشوید.

 

قهوه بیرون بر

قهوه بیرون برای شما همان درآمدی را خواهد داشت که قهوه‌های دیگر دارد. اما در عوض چند خاصیت خوب دارد:

اول آنکه هزینه کمتری به شما تحمیل می‌شود.

دوم آنکه افراد بسیاری قبل از رفتن به سرکار به سراغ شما خواهند آمد و همین باعث می‌شود که شما را بشناسند و به شما برای زمانهای فراغت خود اعتماد کنند و با معرفی شما به دیگران موفقیت کافی شاپ شما را تضمین کنند.

 

خدمات رایگان

مردم دوست دارند برای دریافت رایگان یک محصول کاری انجام دهند، به عنوان مثال یک بازی انجام دهند به سوالی پاسخ دهند و …

مثلاً می‌توانید برای هر سرویسی که ارائه می‌دهید همراهش یک کارت یا تمبر هم به مشتری بدهید و آن‌ها بعد از در اختیار داشتن تعداد معینی از این تمبرها یک سرویس رایگان از شما دریافت خواهند کرد.

نمونه‌های رایگان به مشتریانی که برای اولین بار به کافه شما آمده‌اند راه مناسبی برای سنجش ذائقه مشتریانتان است. به یاد داشته باشید کیفیت این نمونه‌های تست باید به اندازه همان نمونه‌های پرداختی باشد و این صداقت در کار شما است که باعث جذب مشتری خواهد شد.

 

دفترچه نظر دهی

یک کسب و کار موفق مبتنی بر نظرات سازنده مشتریان استوار است، یادگیری از بازخورد صادقانه مشتریانی که در کافه شما حضور دارند نقش مهمی در پیشرفت جایگاه شما دارد و هم این‌که از طرفی شما به نظرات و انتخاب‌های مشتری احترام گذاشته‌اید و این حس خوبی را ایجاد خواهد کرد.

 

سرویس دهی به مشتریان

سرویس مشتری از زمانی که مشتری پا در کافه می‌گذارد شروع می‌شود و تا لحظه‌ای که از آن خارج می‌شود ادامه دارد.

شما زمانی مشتریان راضی‌تری خواهید داشت که کارکنان‌تان بسیار مؤدبانه رفتار کنند و مشتاق به تلاش بیشتر باشند. کارکنان زمانی مشتاق به تلاش بیشتر خواهند بود که خودشان نیز شاد و راضی باشند.

 

مد نظر قرار دادن رویدادها و ایونت ها

اگر رویداد مهمی در پیش هست حتماً به کافه ربطش بدهید. ایونت هایی مثل تماشای فوتبال‌های مهم، برگزاری بازیهای گروهی و دسته جمعی، دورهمی های شعر و موسیقی زنده، شب یلدا، کریسمس می‌توانند از جمله کارهایی باشد که انجام می‌دهید.

 

در پایان برای داشتن یک کافی شاپ موفق:

شروع هر کاری و ادامه دادنش، همه بستگی به این دارد که سخت کار کنیم.

داشتن پشتکار، آمادگی برای یادگیری و خلاق بودن از جمله مهم‌ترین کارها برای موفق شدن است.

کافه داشتن همه این‌ها را به علاوه روابط عمومی بالا نیاز دارد. برای داشتن یک کافه موفق لازم است که بتوانید با رقیبانتان که تعدادشان اصلاً هم کم نیست رقابت کنید و به علاوه خستگی این مسابقه جدی باعث نشود که انگیزه خود را از دست بدهید.